شاهین شرافتی: نگرانم، نگران از دست رفتن جنگل ها هستم

شاهین شرافتی گوینده و مدرس گویندگی؛

*بزرگ ترین دلمشغولی شاهین شرافتی از محیط زیست مصرف بالای انرژی در ایران نسبت به سایر کشورهاست.

وی افزود: «نگرانم، نگران از دست رفتن جنگل ها هستم. جنگلی که یک میلیون سال زمان میبرد تا بوجود آید، از بین می رود تا ویلا و خانه ای ساخته شود. ترس ام این است روزی از خواب بیدار شوم و ببینم آب قطع است.»

 

*شرافتی در ادامه پیرامون تاثیر جشنواره فیلم و عکس باانرژی بر نگرش مردم در مصرف درست انرژی بیان داشت: «برای حل کردن یک مشکل بزرگ، ساخت فیلم و برگزاری جشنواره نمی تواند راه گشا باشد. باید نهادهای دولتی و مردمی درگیر این مسئله شوند. این یک پروسه بلند مدت است که ابتدا باید ابعاد موضوع را حل کنیم. ما با عمر 70-80 سالمان درک درستی از روند تولد یک میلیون سالی یک جنگل نداریم. متاسفانه امیدی ندارم.»

 

*شرافتی در پاسخ به این سوال که فرض کنید می خواهید یک فیلم کوتاه در مورد یک روز بدون برق بسازید؛ چه داستانی خواهد داشت، افزود: «اگر فیلم 100 ثانیه ای باشد، 95 ثانیه آن را به نشان دادن یک جشن بزرگ عقدکنان اختصاص میدهم. کلی مهمان از راه دور و نزدیک که با برخی از آنها رودربایستی دارم و با برخی صمیمیت قدیمی، دعوت کرده ام. عاقد وارد میشود و خطبه عقد را می خواند و تا عروس میخواهد بله را بگوید، یک دفعه برق می رود.»

 

ثبت کلمه عبور خود را فراموش کرده‌اید؟ لطفا شماره همراه یا آدرس ایمیل خودتان را وارد کنید. شما به زودی یک ایمیل یا اس ام اس برای ایجاد کلمه عبور جدید، دریافت خواهید کرد.

بازگشت به بخش ورود

کد دریافتی را وارد نمایید.

بازگشت به بخش ورود

تغییر کلمه عبور

تغییر کلمه عبور

حساب کاربری من

سفارشات

مشاهده سفارش