امیرحسین قهرایی: پیک مصرف برق را رعایت می‌کنم


امیرحسین قهرایی:
پیک مصرف برق را رعایت می‌کنم.

امیرحسین قهرایی کارگردان و تهیه کننده سینما و تلویزیون از دلمشغولی محیط زیستی خود می‌گوید: «آلودگی محیط شهری ناشی از رعایت نکردن بهداشت از سوی مردم خیلی اذیت کننده است. زباله را از پنجره ماشین به بیرون می‌اندازند! این اصلا زیبا نیست. ای‌کاش هر فردی در ماشین خودش یک کیسه زباله کوچک بگذارد و زباله‌های خود را درون آن بندازند.»
کارگردان سریال «علی کوچولو» قشنگ‌ترین و تاثیرگذارترین تصویر در رابطه با مصرف انرژی را چراغ کمتر عنوان کرد و گفت: «خانه ما همیشه تاریک است و فقط در جایی که نشسته‌ایم یک نور کم روشن است. در زمان پیک مصرف انرژی، اصلا از وسایل پر مصرف مثل کولر گازی استفاده نمی‌کنم.»
قهرایی که «شوخی با ستارگان» را کارگردانی کرده است در پاسخ به این سوال که اگر روزی بخواهید فیلمی با سوژه یک روز بی‌برقی بسازید، چه داستانی را به تصویر می‌کشید، بیان داشت: «بیمارستان و مترو. خیلی وحشتناک است که مترو در تونل است و برق قطع شود. تصور بیمارستانی که برق اضطراری ندارد، واقعا وحشتناک است.»
وی در پاسخ به این پرسش که چه توصیه‌ای برای جوانانی دارید که می‌خواهند از طریق فیلم و هنر پیام‌های محیط زیستی دهند، اظهار داشت: «نشان دهند بچه ها در خیابان آشغال نریزند. ای‌کاش در تمامی مدارس کشور یک روز بچه‌ها را ببرند در سطح شهر و با رعایت نکات بهداشتی، از بچه‌ها بخواهند آشغال‌های ریخته شده در خیابان را جمع کنند. به نظرم آن موقع دیگر نیازی به پیام نیست، پیام در وجودشان نهادینه و فرهنگ سازی می‌شود. دیگر هیچ وقت در خیابان آشغال نمی‌ریزند.»

ثبت کلمه عبور خود را فراموش کرده‌اید؟ لطفا شماره همراه یا آدرس ایمیل خودتان را وارد کنید. شما به زودی یک ایمیل یا اس ام اس برای ایجاد کلمه عبور جدید، دریافت خواهید کرد.

بازگشت به بخش ورود

کد دریافتی را وارد نمایید.

بازگشت به بخش ورود

تغییر کلمه عبور

تغییر کلمه عبور

حساب کاربری من

سفارشات

مشاهده سفارش